- zhoršila by obyvatelnost rozsáhlé oblasti ČR (hluk, emise, zábory, ztráta vody aj.);-
- je to zastaralé, neefektivní a mimořádně drahé řešení, které by prohloubilo zadluženost ČR;
- stávající dopravní problémy by nevyřešila, ale nové by způsobila (ještě více by se např. zkomplikovala situace na Pražském okruhu);
- nenávratně by poškodila unikátní rekreační oblasti v Posázaví, Benešovsku a Voticku.
Podívejte se na naše instruktážní video Nářky babky kořenářky aneb zachraňme Posázaví.
Dopravní stavby se musí navrhovat ve variantním řešení. Stát nepostupuje s péčí řádného hospodáře. Úplně stejnou strategii jako u D3 zvolil při dostavbě dálničního průtahu Prahou s názvem D0. Prosazuje trasu zvolenou podle více jak sto let starých plánů.