30 tipů na jarní on-line fundraisingovou kampaň
Pro konkrétnější představu jsme seznam nápadů sestavili pro organizaci zabývající se problematikou bezdomovectví. Vlastní téma si jednoduše dosadíte.
Jaro je ideální čas pro spuštění on-line fundraisingové kampaně pro neziskové organizace. Pokud se vaše organizace specializuje na pomoc lidem bez domova, může být kampaň pro vás klíčovým zdrojem financí a zároveň i příležitostí k zvýšení povědomí o vaší práci. Zde je několik kreativních nápadů, které mohou pomoci vaší organizaci získat finanční prostředky a podporu během jarní fundraisingové kampaně.
- Virtuální procházka městem – požádejte vaše stoupence o podporu vaší organizace a zároveň je vyzvěte, aby se zúčastnili virtuální procházky městem. Tato aktivita může být realizována prostřednictvím aplikace Google Maps nebo jiného podobného nástroje.
- Kvízová noc – Uspořádejte online kvízovou noc na platformách jako Zoom nebo Google Meet. Účastníci mohou zaplatit za vstup a vyhrát ceny. Kvízové otázky se mohou točit kolem bezdomovectví, práce vaší organizace nebo obecných znalostí.
- Výzva na sociálních sítích – Zorganizujte výzvu, do které se vaši podporovatelé zapojí sdílením fotek nebo videí, jak plní zadané tematické úkoly nebo aktivity spojené s vaší misí. Vyzvěte účastníky, aby darovali a vybídli své přátele, aby se také zapojili.
- Živé vysílání s otázkami a odpověďmi Q&A s odborníky – Uspořádejte live stream na Facebooku nebo Instagramu s experty na bezdomovectví jako třeba se sociálními pracovníky. Vyzvěte vaše podporovatele, aby darovali během vysílání a sdíleli stream se svými přáteli.
- Virtuální Pet Show – Vyzvěte své podporovatele, aby sdíleli fotky nebo videa svých mazlíčků na sociálních sítích a poslali vaší organizaci dar jako zápisné do vaší show. Dárci mohou hlasovat pro svého oblíbeného mazlíčka zasláním daru a zvířátko, které získá nejvíc darů, vyhraje první cenu.
- Online lekce vaření – Uspořádejte online lekci vaření s vaším oblíbeným lokálním šéfkuchařem nebo food bloggerkou, kteří naučí účastníky uvařit jídlo oblíbené mezi lidmi bez domova. Vyzvěte dárce, aby darovali částku v hodnotě jednoho jídla vaší organizaci.
- Fotosoutěž – Uspořádejte fotosoutěž na sociálních sítích, kam mohou zájemci přihlásit své nejlepší fotky týkající se bezdomovectví, jako například fotografie lidí bez domova v jejich městě nebo fotky dobrovolníků, jak pracují u vás v organizaci. Vyzvěte dárce, aby poslali dar jako vstupenku do soutěže, nebo aby hlasovali svým darem pro nejlepší fotografii.
- Online aukce – Zorganizujte online aukci darovaných položek jako třeba uměleckých děl, dárkových košů nebo voucherů do lokálních podniků. Vyzvěte vaše podporovatele, aby přihazovali na položky nebo věnovali výtěžek vaší organizaci.
- Virtuální talentová show – Uspořádejte virtuální talentovou show na Zoomu nebo na Google Meet, kde vaši podporovatelé mohou zpívat, tančit nebo předvést stand-up. Vyzvěte účastníky, aby darovali při zápisu do talentové show a požádejte o dar diváky, kteří svými dary budou hlasovat pro své favority.
- Virtuální walk/run/bike/swim-a-thon – Zorganizujte virtuální sportovní akci, při které budou účastníci chodit, běhat, jezdit na kole nebo plavat a vybírat prostředky pro vaši organizaci. Účastníci si mohou také otevřít své dárcovské výzvy a požádat své přátele a rodinu, aby podpořili jejich úsilí.
- Jarní debordelizační výprodej – Vyzvěte lidi k darování věcí, které už nevyužijí nebo nepotřebují a prodají je online a věnují vám výtěžek. Můžete také uspořádat fyzický výprodej u vás v parku nebo na náměstí.
- Výzva na sociálních sítích – Vytvořte výzvu na sociálních sítích (jako třeba třicetidenní výzvu s fitness, vařením nebo DIY) a požádejte lidi, kteří se do ní zapojí o dar. Použijte hashtag pro zvýšení dosahu vaší výzvy na sítích a vyzvěte lidi, aby sdíleli svůj postup ve výzvě a označili přátele.
- Online Tombola – Uspořádejte online tombolu a prodávejte lístky online. Oslovte lokální firmy a obchody, aby vám darovaly ceny nebo dárkové karty a dejte o tombole vědět na sociálních sítích a v emailových newsletterech. Můžete také nabídnout slevu na lístky pro dárce, kteří darují nad určitou částku vaší organizaci.
- Virtuální lekce jógy – Nabídněte virtuální lekci jógy vedenou místní instruktorkou. Vybírejte předem vstupné za dobročinnou lekci a vyzvěte účastníky během lekce, aby darovali vaší organizaci.
- Virtual Book Club – Uspořádejte online čtenářský klub na Zoomu, na kterém budete s účastníky diskutovat o tematicky zvolené knize. Účastníky akce vyzvěte, aby vám darovali místo vstupného.
- Online Film Festival – Zorganizujte online filmový festival, na kterém budou promítány filmy nebo dokumenty o problematice bezdomovectví a o práci vaší organizace. Diváci mohou přispět na každý film a také celkově na podporu vaší organizace.
- Online Gaming Turnaje – Uspořádejte online turnaj v oblíbené videohře a pozvěte hráče, aby se zúčastnili a platili registrační poplatek. Vítězové mohou získat ceny nebo výhody, jako například titul „Nejlepší hráč bez domova“ nebo „Největší podporovatel organizace“.
- Virtuální výlety – Nabídněte virtuální prohlídky měst, kde má vaše organizace pobočky, a nechte účastníky platit za účast. Během výletů můžete ukázat místa, kde lidé bez domova tráví svůj čas a také ukázat, jak vaše organizace pomáhá těmto lidem.
- Online tréninkové programy – Nabídněte online tréninkové programy, například jógu, fitness nebo meditaci, a nechte účastníky platit za připojení. Tito účastníci se mohou také zapojit do soutěže, aby viděli, kdo dokáže v průběhu měsíce absolvovat nejvíce tréninkových sezení.
- Sponzorovaná cesta – Pokud se někdo z vašich podporovatelů chystá na cestu nebo závod na kole či pěšky, sám nebo v týmu, požádejte jej o uspořádání dárcovské výzvy. Ambasador během své cesty sbírá dary pro neziskovou organizaci v kruhu svých známých a přátel, může však o dar požádat i spřátelenou firmu. Dárci mohou přispět pevnou částkou nebo částkou za každý ujetý kilometr.
- Spojte síly – Zorganizujte virtuální charitativní akci s více organizacemi současně, aby se zvýšila viditelnost a potenciál pro shromáždění finančních prostředků.
- Online petice – Vytvořte online petici nebo výzvu k podpisu, aby se lidi dozvěděli o vaší organizaci a o vašem úsilí pomoci lidem bez domova. Jako další možnost akce po podpisu petice vyzvěte vaše podporovatele k daru.
- Vytvořte infografiku – Vytvořte infografiku, která ukazuje, kolik lidí bez domova vaše organizace pomohla, jaké služby poskytuje a jaké jsou potřeby pro další rozvoj.
- Virtuální prohlídka – Ukažte lidem, jak vaše organizace funguje a jaké služby nabízí prostřednictvím virtuální prohlídky.
- Online Silent Auction – Organizujte online tichou aukci, kde účastníci mohou soutěžit o dražší a exkluzivní položky, jako jsou letenky, hotely, zážitky a podobně. Nechte účastníky platit za vstup do aukce a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
- Online koncert – uspořádejte on-line koncert, na kterém budou vystupovat umělci a hudebníci a požádejte diváky o darování peněz na vaši organizaci.
- Virtuální Gala – Uspořádejte virtuální gala akci, kde se účastníci mohou obléknout a připojit se k online večírku s přednáškami, hudebními vystoupeními, dražbami a dalšími aktivitami. Nechte účastníky platit za vstup a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
- Online kroužky a workshopy – Nabídněte online kroužky a workshopy pro děti i dospělé, jako například malování, vaření, řemesla nebo jazykové kurzy. Nechte účastníky platit za připojení a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
- Online Art Show – Pořádejte online výstavu umění, kde umělci mohou přispět svými díly na prodej a nechat účastníky platit za vstup do virtuální galerie. Získané finanční prostředky mohou být použity k podpoře vaší organizace.
- Instagram Takeover – Pozvěte influencery, celebrity nebo osobnosti na Instagramu, aby převzali vaše účty na sociálních sítích na den nebo týden. Nechte je propagovat vaši organizaci a podporu vaší kampaně a připojte odkazy k darování.
Nikdy nezapomeňte vašim dárcům a podporovatelům náležitě poděkovat a informovat je o dopadu jejich darů. Hodně štěstí s pořádáním vaší fundraisingové kampaně!
Zajímavá sada nápadů ne? Vězte, že ji pro vás sestavila umělá inteligence. Pokud jste už přemýšleli, jak AI využít v praxi, tak jednou z možností je, že za vás může generovat docela slušný obsah. Na blog, na sociální sítě, do e-mailů. Stačí to jen trochu učesat a máte napsáno.
Konkrétně tento článek napsala nejznámější ChatGPT. Zadání znělo „Napiš krátký článek s návrhem třiceti kreativních nápadů na on-line fundraisingovou jarní kampaň pro středně velkou neziskovou organizaci v České republice, která pečuje o lidi bez domova.“ Doporučujeme zatím ještě zadávat dotazy v angličtině. Sice pak musíte překládat, ale výsledky bývají lepší.