12. března 2023 | Online fundraisingové tipy

30 tipů na jarní on-line fundraisingovou kampaň

Pro konkrétnější představu jsme seznam nápadů sestavili pro organizaci zabývající se problematikou bezdomovectví. Vlastní téma si jednoduše dosadíte.

Jaro je ideální čas pro spuštění on-line fundraisingové kampaně pro neziskové organizace. Pokud se vaše organizace specializuje na pomoc lidem bez domova, může být kampaň pro vás klíčovým zdrojem financí a zároveň i příležitostí k zvýšení povědomí o vaší práci. Zde je několik kreativních nápadů, které mohou pomoci vaší organizaci získat finanční prostředky a podporu během jarní fundraisingové kampaně.

  1. Virtuální procházka městem – požádejte vaše stoupence o podporu vaší organizace a zároveň je vyzvěte, aby se zúčastnili virtuální procházky městem. Tato aktivita může být realizována prostřednictvím aplikace Google Maps nebo jiného podobného nástroje.
  2. Kvízová noc – Uspořádejte online kvízovou noc na platformách jako Zoom nebo Google Meet. Účastníci mohou zaplatit za vstup a vyhrát ceny. Kvízové otázky se mohou točit kolem bezdomovectví, práce vaší organizace nebo obecných znalostí.
  3. Výzva na sociálních sítích – Zorganizujte výzvu, do které se vaši podporovatelé zapojí sdílením fotek nebo videí, jak plní zadané tematické úkoly nebo aktivity spojené s vaší misí. Vyzvěte účastníky, aby darovali a vybídli své přátele, aby se také zapojili.
  4. Živé vysílání s otázkami a odpověďmi Q&A s odborníky – Uspořádejte live stream na Facebooku nebo Instagramu s experty na bezdomovectví jako třeba se sociálními pracovníky. Vyzvěte vaše podporovatele, aby darovali během vysílání a sdíleli stream se svými přáteli.
  5. Virtuální Pet Show – Vyzvěte své podporovatele, aby sdíleli fotky nebo videa svých mazlíčků na sociálních sítích a poslali vaší organizaci dar jako zápisné do vaší show. Dárci mohou hlasovat pro svého oblíbeného mazlíčka zasláním daru a zvířátko, které získá nejvíc darů, vyhraje první cenu.
  6. Online lekce vaření – Uspořádejte online lekci vaření s vaším oblíbeným lokálním šéfkuchařem nebo food bloggerkou, kteří naučí účastníky uvařit jídlo oblíbené mezi lidmi bez domova. Vyzvěte dárce, aby darovali částku v hodnotě jednoho jídla vaší organizaci.
  7. Fotosoutěž – Uspořádejte fotosoutěž na sociálních sítích, kam mohou zájemci přihlásit své nejlepší fotky týkající se bezdomovectví, jako například fotografie lidí bez domova v jejich městě nebo fotky dobrovolníků, jak pracují u vás v organizaci. Vyzvěte dárce, aby poslali dar jako vstupenku do soutěže, nebo aby hlasovali svým darem pro nejlepší fotografii.
  8. Online aukce – Zorganizujte online aukci darovaných položek jako třeba uměleckých děl, dárkových košů nebo voucherů do lokálních podniků. Vyzvěte vaše podporovatele, aby přihazovali na položky nebo věnovali výtěžek vaší organizaci.
  9. Virtuální talentová show – Uspořádejte virtuální talentovou show na Zoomu nebo na Google Meet, kde vaši podporovatelé mohou zpívat, tančit nebo předvést stand-up. Vyzvěte účastníky, aby darovali při zápisu do talentové show a požádejte o dar diváky, kteří svými dary budou hlasovat pro své favority.
  10. Virtuální walk/run/bike/swim-a-thon – Zorganizujte virtuální sportovní akci, při které budou účastníci chodit, běhat, jezdit na kole nebo plavat a vybírat prostředky pro vaši organizaci. Účastníci si mohou také otevřít své dárcovské výzvy a požádat své přátele a rodinu, aby podpořili jejich úsilí.
  11. Jarní debordelizační výprodej – Vyzvěte lidi k darování věcí, které už nevyužijí nebo nepotřebují a prodají je online a věnují vám výtěžek. Můžete také uspořádat fyzický výprodej u vás v parku nebo na náměstí.
  12. Výzva na sociálních sítích – Vytvořte výzvu na sociálních sítích (jako třeba třicetidenní výzvu s fitness, vařením nebo DIY) a požádejte lidi, kteří se do ní zapojí o dar. Použijte hashtag pro zvýšení dosahu vaší výzvy na sítích a vyzvěte lidi, aby sdíleli svůj postup ve výzvě a označili přátele.
  13. Online Tombola – Uspořádejte online tombolu a prodávejte lístky online. Oslovte lokální firmy a obchody, aby vám darovaly ceny nebo dárkové karty a dejte o tombole vědět na sociálních sítích a v emailových newsletterech. Můžete také nabídnout slevu na lístky pro dárce, kteří darují nad určitou částku vaší organizaci.
  14. Virtuální lekce jógy – Nabídněte virtuální lekci jógy vedenou místní instruktorkou. Vybírejte předem vstupné za dobročinnou lekci a vyzvěte účastníky během lekce, aby darovali vaší organizaci.
  15. Virtual Book Club – Uspořádejte online čtenářský klub na Zoomu, na kterém budete s účastníky diskutovat o tematicky zvolené knize. Účastníky akce vyzvěte, aby vám darovali místo vstupného.
  16. Online Film Festival – Zorganizujte online filmový festival, na kterém budou promítány filmy nebo dokumenty o problematice bezdomovectví a o práci vaší organizace. Diváci mohou přispět na každý film a také celkově na podporu vaší organizace.
  17. Online Gaming Turnaje – Uspořádejte online turnaj v oblíbené videohře a pozvěte hráče, aby se zúčastnili a platili registrační poplatek. Vítězové mohou získat ceny nebo výhody, jako například titul „Nejlepší hráč bez domova“ nebo „Největší podporovatel organizace“.
  18. Virtuální výlety – Nabídněte virtuální prohlídky měst, kde má vaše organizace pobočky, a nechte účastníky platit za účast. Během výletů můžete ukázat místa, kde lidé bez domova tráví svůj čas a také ukázat, jak vaše organizace pomáhá těmto lidem.
  19. Online tréninkové programy – Nabídněte online tréninkové programy, například jógu, fitness nebo meditaci, a nechte účastníky platit za připojení. Tito účastníci se mohou také zapojit do soutěže, aby viděli, kdo dokáže v průběhu měsíce absolvovat nejvíce tréninkových sezení.
  20. Sponzorovaná cesta – Pokud se někdo z vašich podporovatelů chystá na cestu nebo závod na kole či pěšky, sám nebo v týmu, požádejte jej o uspořádání dárcovské výzvy. Ambasador během své cesty sbírá dary pro neziskovou organizaci v kruhu svých známých a přátel, může však o dar požádat i spřátelenou firmu. Dárci mohou přispět pevnou částkou nebo částkou za každý ujetý kilometr.
  21. Spojte síly – Zorganizujte virtuální charitativní akci s více organizacemi současně, aby se zvýšila viditelnost a potenciál pro shromáždění finančních prostředků.
  22. Online petice – Vytvořte online petici nebo výzvu k podpisu, aby se lidi dozvěděli o vaší organizaci a o vašem úsilí pomoci lidem bez domova. Jako další možnost akce po podpisu petice vyzvěte vaše podporovatele k daru.
  23. Vytvořte infografiku – Vytvořte infografiku, která ukazuje, kolik lidí bez domova vaše organizace pomohla, jaké služby poskytuje a jaké jsou potřeby pro další rozvoj.
  24. Virtuální prohlídka – Ukažte lidem, jak vaše organizace funguje a jaké služby nabízí prostřednictvím virtuální prohlídky.
  25. Online Silent Auction – Organizujte online tichou aukci, kde účastníci mohou soutěžit o dražší a exkluzivní položky, jako jsou letenky, hotely, zážitky a podobně. Nechte účastníky platit za vstup do aukce a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
  26. Online koncert – uspořádejte on-line koncert, na kterém budou vystupovat umělci a hudebníci a požádejte diváky o darování peněz na vaši organizaci.
  27. Virtuální Gala – Uspořádejte virtuální gala akci, kde se účastníci mohou obléknout a připojit se k online večírku s přednáškami, hudebními vystoupeními, dražbami a dalšími aktivitami. Nechte účastníky platit za vstup a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
  28. Online kroužky a workshopy – Nabídněte online kroužky a workshopy pro děti i dospělé, jako například malování, vaření, řemesla nebo jazykové kurzy. Nechte účastníky platit za připojení a získejte finanční prostředky pro vaši organizaci.
  29. Online Art Show – Pořádejte online výstavu umění, kde umělci mohou přispět svými díly na prodej a nechat účastníky platit za vstup do virtuální galerie. Získané finanční prostředky mohou být použity k podpoře vaší organizace.
  30. Instagram Takeover – Pozvěte influencery, celebrity nebo osobnosti na Instagramu, aby převzali vaše účty na sociálních sítích na den nebo týden. Nechte je propagovat vaši organizaci a podporu vaší kampaně a připojte odkazy k darování.

Nikdy nezapomeňte vašim dárcům a podporovatelům náležitě poděkovat a informovat je o dopadu jejich darů. Hodně štěstí s pořádáním vaší fundraisingové kampaně!


Zajímavá sada nápadů ne? Vězte, že ji pro vás sestavila umělá inteligence. Pokud jste už přemýšleli, jak AI využít v praxi, tak jednou z možností je, že za vás může generovat docela slušný obsah. Na blog, na sociální sítě, do e-mailů. Stačí to jen trochu učesat a máte napsáno.

Konkrétně tento článek napsala nejznámější ChatGPT. Zadání znělo „Napiš krátký článek s návrhem třiceti kreativních nápadů na on-line fundraisingovou jarní kampaň pro středně velkou neziskovou organizaci v České republice, která pečuje o lidi bez domova.“ Doporučujeme zatím ještě zadávat dotazy v angličtině. Sice pak musíte překládat, ale výsledky bývají lepší.

 

 

SYSTÉM DARUJME.CZ VYUŽÍVAJÍ

Armáda spásy Člověk v tísni Greenpeace Adra Lékaři bez hranic Dejme dětem šanci