8. července 2020 | Online fundraisingové tipy

5 tipů, jak na úspěšnou fundraisingovou online kampaň

Přestože se většina fundraisingových kampaní od sebe liší, existují některé základní postupy, které pomůžou vaší kampani uspět. Pomocí našich 5 tipů zajistíte její hladký průběh, zapojíte příznivce a získáte dary pro vaši organizaci. Úspěch vaší kampaně závisí pouze na vás!

1. Využijte všechny dostupné komunikační kanály

Na začátku je potřeba stanovit, jakou zprávu chcete svému publiku komunikovat a jaké poslání chcete šířit. Klíčová je přitom konzistence a podpora vaší organizace.

2. Poznejte své dárce

Základem úspěšné fundraisingové kampaně je porozumění cílové skupině. Kdo jsou vaši dárci? Jak je přimět k tomu, aby podpořili vaši aktivitu? Je také užitečné zamyslet se nad tím, jak chcete na své potenciální příznivce působit. Jak se budou cítit, když vaši kampaň uvidí? Je jazyk, který používáte, pro vaše publikum dostatečně jasný a srozumitelný? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou vytvořit působivou kampaň.

3. Vyprávějte příběhy

Každá kampaň potřebuje osobní příběh. Něco, co si lidé dokážou snadno představit, a co má jasný a hmatatelný cíl. Smutné příběhy sice mohou vzít za srdce, soustřeďte se ale vždy na pomoc a pozitivní výsledky. Vaši dárci chtějí vědět, jaký jejich příspěvek přinese rozdíl. Ukažte jim, jak se mohou zapojit a jaký dopad bude jejich dar mít. Používejte autentické fotografie nebo vytvořte krátké video. Video je velmi efektivní nástroj k tomu, jak upoutat pozornost vašich dárců, a vizuální vyprávění vám pomůže umocnit jejich emoce.

4. Ujistěte se, že je to snadné

Vytvořte jasnou a krátkou výzvu k akci a nastavte si realistické cíle. Není nic horšího, než někoho přesvědčit, aby vás podpořil, a potom mu znesnadnit proces darování. V ideálním případě byste měli být připraveni přijímat dary pouhými několika kliknutími. Darujme.cznejvětší platforma pro online darování v České republice, dárcům umožňuje bezpečné, snadné a rychlé odeslání daru. Tlačítko pro darování vždy vkládejte i do vašich e-mailů, ze kterých podporovatele jednoduše přesměrujete na stránku kampaně.

5. Zapojte své příznivce

Klíčovou roli při šíření vaší kampaně mohou hrát i jednotlivci. Vaši příznivci mohou paralelně vést vlastní peer-to-peer kampaně k vaší podpoře. Udělejte si proto na vaše fundraisery čas, vzdělávejte je a ujistěte se, že jejich úsilí povede k úspěchu. Dejte jim k dispozici všechny dostupné podklady (texty, obrázky, loga) a buďte pro ně podporou.

Kampaň je u konce. Co dál?

Ujistěte se, že poděkujete všem svým dárcům a příznivcům. Ať už se jedná o zmínku na sociálních sítích nebo formální poděkování formou dopisu, jde o zásadní prvek kampaně, na který byste nikdy neměli zapomenout. Je zcela klíčové, aby se vaši příznivci cítili ocenění. Darujme.cz vám poskytne kompletní informace o dárcích. Můžete tak s nimi navázat a udržovat dlouhodobý vztah, který je nejen základem úspěšné kampaně, ale i fungující organizace. 

Zároveň dárcům nabídněte možnost pravidelných darů a dbejte na to, abyste dárcům vysvětlili, jaký dopad má opakující se dar oproti jednorázovému. Dosáhli jste cíle, kterého jste chtěli? Na úplný konec kampaně je ideální poskytnout všem podporovatelům shrnutí a uzavření.

Nevíte si s něčím rady? Potřebujete pomoc? Darujme.cz je tu pro vás. Napište nám nebo zavolejte na tel. +420 736 142 491.

 

 

SYSTÉM DARUJME.CZ VYUŽÍVAJÍ

Armáda spásy Člověk v tísni Greenpeace Adra Lékaři bez hranic Dejme dětem šanci