Druhý ročník fundraisingového akcelerátoru Na vlně kampaně 2024 právě odstartoval
Ve středu 18. září jsme v žižkovské Čítárně Unijazz odstartovali druhý ročník fundraisingového akcelerátoru Na vlně kampaně 2024, který připravuje Darujme.cz ve spolupráci se Světem neziskovek. Osm odhodlaných neziskových organizací se sešlo na úvodním workshopu, kde jsme si vzájemně představili své cíle, očekávání a prošli jsme praktické informace o nadcházejících třech měsících intenzivní práce. Stejně jako loni, i letos to byl skvělý start, který přinesl mnoho inspirace a energie pro další práci.
Na palubě akcelerátoru pro rok 2024 jsou s námi
1. Alternativa středočeské D3, z.s.
2. AniDef, z.s.
3. Dítě v srdci, z.s.
4. Hospicová péče sv. Kleofáše, o.p.s.
5. HOST Home-Start
6. Post Bellum
7. Skautský institut, z.s. (Junák – český skaut)
8. Sola pomáhá
Mentoring a intenzivní práce
Všech osm organizací čeká podzim plný mentoringu a konzultací. Celkem 21 hodin zaměřených na specifické potřeby každé neziskovky v oblasti online fundraisingu. Hlavními tématy budou rozšíření dárcovské základny, efektivní kampaně na získávání pravidelných dárců, práce s kontakty a strategie pro úspěšné konverze.
Workshopy a sdílení zkušeností
Akcelerátor také zahrnuje dva intenzivní workshopy. První z nich proběhne 11. října, kde se zaměříme na sdílení dobré praxe, konkrétní příklady úspěšných kampaní a jejich přenos do praxe zúčastněných organizací. Další workshop nás čeká v listopadu a opět budeme sledovat posuny v práci jednotlivých týmů.
Zpětná vazba a checkpointy
Kromě mentoringu a workshopů máme naplánované i online checkpointy. Tyto kontrolní body jsou skvělou příležitostí pro organizace získat zpětnou vazbu a zůstat na cestě k dosažení svých cílů. Během nich budeme analyzovat dosavadní výstupy a pomůžeme doladit další kroky.
Maximální využití Darujme.cz
Další důležitou součástí akcelerátoru bude analýza využití potenciálu Darujme.cz. Společně se zástupci Darujme.cz se podíváme na to, jaké možnosti portál nabízí a jak mohou organizace plně využít jeho funkcí pro co největší efektivitu svých kampaní.
Mentoři a mentorky, kteří provází ročníkem 2024
Programem provází externí odborníci a odbornice Světa neziskovek a Darujme.cz v klíčových tématech online fundraisingu. V průběhu programu ale bude možné oslovit také konzultanty či konzultantky na konzultaci úžeji zaměřených oblastí a témat.
Martina Hlavatá
Hnutí DUHA
Martina rozvíjí individuální dárcovství v Hnutí DUHA. Během studií na MU se seznámila se světem environmentálně aktivní občanské společnosti v Brně. Od roku 2014 se v Hnutí DUHA věnuje individuálnímu fundraisingu. Její cesta vedla od přímého oslovování potenciálních dárců na ulici až k vedení celého týmu fundraiserek. Svoje fundraisingové dovednosti tak kultivuje už deset let. Nadchnutí lidí k podpoře ochrany životního prostředí ji nepřestává fascinovat a je jejím hnacím motorem v budování vztahů s dárci.
Martina Neradová
Fundraising & telefundraising
Martina se individuálním fundraisingem zabývá od roku 2015, kdy se stala součástí fundraisingového týmu Amnesty International ČR a podílela se tak na rozvoji interního telefundraisingu od úplného začátku v roli callerky, až po in-house tým a dlouhodobou spolupráci s externím callcentrem v roli koordinátorky péče o dárce. Nyní se věnuje několika dlouhodobým spolupracím, například s organizací Zachraň jídlo, kde od léta 2020 vede projekt na rozvoj dárcovské základny, nebo se Svobodou zvířat, kde vede telefundraisingový tým. Mimo to ochotně a ráda boří stereotypy ohledně telefundraisingu a individuálního fundraisingu i v jiných organizacích skrze konzultace. Je součástí výkonné rady koalice Za snadné dárcovství, kde se podílí na síťování fundraisingového know-how z předních českých neziskových organizací.
Martinu baví do nezisku vtahovat další schopné lidi a sledovat jejich úspěchy. Právě péče o dárce, které se věnuje, často bývá touto vstupní bránou.
Jiří Krupa
Konzultant kampaní, fundraisingu, mobilizace a engagementu
Jiří má rád, když celá organizace táhne za jeden provaz. Nejradši se baví o e-mailech – jak je psát, aby k něčemu vypadaly, lidi klikali a organizace měla radost – a taky o integrovaných kampaních, telefundraisingu, pravidelném dárcovství, mobilizaci a engagementu. Kromě toho rád radí, jak dělat weby, které k něčemu jsou a hlavně k něčemu vedou. Často říká, že on sám nikdy nic moc nevymyslel, že má jen tendenci ty všudypřítomné rady od expertů přeměňovat v procesy, aktivity a akční kroky. Zkušenosti má třeba z Greenpeace, Amnesty International nebo Milionu chvilek. Běžně konzultuje více neziskovek naráz a je zapojen i do dalších (mezinárodních) projektů. Více info o něm najdete zde.
Lenka Stárková
Sue Ryder
Lenka se od roku 2010 aktivně věnuje tématu dárcovství, její původní profesí je ale sociální práce. Nejprve si osobně vyzkoušela individuální a firemní fundraising, později se jako konzultantka zaměřila na audity NNO a pomáhala budovat základy dárcovství v různých organizacích napříč celou ČR. Dnes kromě konzultací vede fundraisingový a PR tým ve Sue Ryder. Právě zde zažila různé úrovně práce s dárci, včetně koordinace kampaně na velké dárce. Jak sama zdůrazňuje, významně ji to obohatilo a posunulo v přemýšlení o dárcovství a budování vztahů s dárci. Fundraising je pro ni svou pestrostí velmi přitažlivá disciplína, neboť každý, koho potká, je jí inspirací.
Stanislava Fabšíková
Vagus
Kromě práce v reklamních agenturách, kde strávila 11 let svého pracovního života, Stanislava vždy pracovala pro neziskové organizace, kterým pomáhala s komunikací. Nejvíce energie věnovala své srdcovce Vagus, kde 6 let pomáhala jako dobrovolnice na různých projektech, fundraisingu a budování značky. Práci v agentuře nakonec vyměnila za práci na plný úvazek ve Vagusu, kde má nyní již pátým rokem na starosti marketing. Poradí nejlépe v oblastech budování značky, komunikační strategie (dlouhodobé i kampaňové), akvizice dárců, péče o individuální dárce a budování komunity i firemního fundraisingu.
Jan Staněk
Domov sv. Josefa
Honza pracuje pro Domov sv. Josefa jako vedoucí fundraisingu a komunikace. Na práci fundraisera ho nejvíc baví možnost rozvíjet vztahy s dárci a propojovat je s těmi, kteří pomoc potřebují. V Domově se věnuje celé řadě činností, například implementaci CRM Salesforce, vývoji webových stránek, péči o významné dárce nebo rozvoji digitálního fundraisingu (kampaně Daruj okno, Domovenka, Pro blbou nemoc). Nejvíce si cení toho, že se podařilo na periferii daleko od Prahy vybudovat fundraisingový tým a nastavit procesy tak, že se výtěžek z fundraisingu ztrojnásobil. V poslední době se věnuje také konzultacím a rád mluví o tom, jak otočit pomyslné kormidlo zaběhnutých věcí a nastavit kurz k vyššímu výsledku fundraisingu.
Jan Gregor
Svět neziskovek
Honza vede tým Světa neziskovek – do září 2023 se staral o finanční řízení a organizační rozvoj. Více jak 10 let vedl koalici Za snadné dárcovství – její priority jsou ve sdílení fundraisingových zkušeností mezi členskými organizacemi, networkingu a vedení komunikační kampaně Závěť pomáhá. V minulosti působil jako programový ředitel Nadace Via. Od roku 2006 se věnoval rozvoji individuálního fundraisingu v Hnutí DUHA – Friends of the Earth Czech Republic. Individuální fundraising je i téma, které Honza rád konzultuje a školí – obzvlášť ho baví hledat způsoby, jak utužovat vztahy s dárci. Honza byl zapojen mezinárodně jako viceprezident boardu Evropské fundraisingové asociace nebo třeba do sítě Legavision. V Čechách působí jako člen Výboru legislativa a financování při Radě Vlády pro nestátní neziskové organizace.
Zdeňka Marešová
Diakonie Českobratrské církve evangelické
Zdeňka má ve správní radě Diakonie na starosti sociální služby a školy a rozvoj fundraisingu. Vybudovala tým péče o dárce na ředitelství Diakonie, který získává prostředky na stavby nových domovů pro seniory nebo speciálních škol, a rozvíjí Krabici od bot, největší českou sbírku vánočních dárků pro děti v nouzi. Jak získávat dárce a pečovat o ně se naučila v Člověku v tísni, kde vedla tým telefundraisingu a školila lidi pro street fundraising. V Diakonii začínala s budováním fundraisingu na zelené louce a může tak nabídnout zkušenosti s fundraisingem ve velkém týmu i v jednom člověku na částečný úvazek. Kromě praktických tipů pro FR kampaně a komunikaci s dárci ráda nabídne radu i v oblasti fundraisingové strategie, při hledání role dárců v rozvoji organizace, prosazování potřebných změn v organizaci a „nastavení“ organizace pro úspěšný fundraising.
Harmonogram akcelerátoru 2024
– Úvodní setkání: 18. září 2024
– První workshop: 11. října 2024
– Checkpointy: 4. – 8. listopadu 2024
– Druhý workshop: 21. listopadu 2024
– Závěrečné setkání: 22. ledna 2025
Akcelerátor Na vlně kampaně 2024 opět vypadá na velkou jízdu. Těšíme se na sledování růstu „našich“ organizací a úspěchů v online fundraisingu.