Propojte se s vašimi dárci na sociálních sítích
Příspěvky na Facebooku, Instagramu a dalších podobných platformách mají dvě zásadní vlastnosti, které mohou přispět ke získávání finančních prostředků online – umí rychle zaujmout svým obsahem a lze je snadno sdílet. Naprostá většina z nás sociální sítě používá každý den, ať už ke vzájemné interakci, konzumaci zpravodajského obsahu, sdílení informací nebo pro pobavení.
Na sociálních sítích je snadné potkat i vaše potenciální dárce, není ale jednoduché přesvědčit je k tomu, aby darovali. To, že na Facebooku zveřejníte něco o své neziskové organizaci nebo kampani, totiž ještě neznamená, že vám lidé začnou okamžitě přispívat.
Úspěch při získávání finančních prostředků stále spočívá ve vztahu, který budujete s dárci, a ve způsobu, jakým s nimi komunikujete. Sociální média vám poskytují jeden z dalších nástrojů, jak se s nimi spojit. Jejich výhodou je, že umí propojovat vzdálené skupiny, které sdílí společný zájem. Můžete se tak díky nim seznámit s potenciálními dárci, s nimiž byste se jinak nesetkali. Nabízí vám skvělý způsob, jak vašim fanouškům poskytovat informace a aktualizace tak často, jak potřebujete. A funguje zde také síla sdílení a komunity, kterou využijete především v peer-to-peer fundraisingu.
Jak často na sociální sítě přispívat?
I když většina uživatelů používá sociální média každý den, neznamená to, že musíte jako organizace každý den zveřejňovat nějaký obsah. Je pouze třeba být aktuální a zůstávat v povědomí fanoušků. Jakou frekvenci zveřejňování příspěvků tedy zvolit? Na Twitter můžete přispívat krátkými zprávami i několikrát denně, na Facebooku a Instagramu zveřejněte jeden až dva posty za den. V případě Instastories to může být i víc, pokud se u vás zrovna děje něco zajímavého. A pokud používáte LinkedIn, příspěvek zveřejňujte ideálně jednou denně ráno nebo dopoledne.
Snažte se také používat efektivní klíčová slova a hashtagy, díky nimž lze vyhledávat v rámci celé platformy sociálních médií. Práci vám usnadní také plánovací nástroje, které umožní zvolit si datum a čas a platformu, na které se váš příspěvek zobrazí.
Pokud se vaše příspěvky lidem líbí, je to skvělé. Jakmile však aktivitu a dopad na sociálních sítích změříte, získáte reálnou představu o tom, co skutečně funguje.
Co na sociálních sítích měřit?
- Povědomí – počet lídí, kteří viděli váš příspěvek
- Růst – počet lidí, kteří sledují vaši stránku, líbí se jim váš obsah a chtějí pokračovat ve sledování vašich příspěvků.
- Reakce a zapojení – počet lidí, kteří odpovídají na vaše příspěvky nebo je dál sdílí.
- Konverze – počet lidí, kteří vám chtějí pomoc, zapojit se, registrovat se na vaši událost, darovat nebo vás jinak podpořit.
Všímejte si, zda tato čísla stoupají, klesají nebo stagnují. Dozvíte se tak, jaké druhy příspěvků vám fungují. Pomocí Google Analytics jednoduše zjistíte, kolik lidí přichází ze sociálních sítí na váš web. Nezapomeňte reagovat na všechny komentáře a snažte se zapojit fanoušky do online konverzace (sociální média mají být koneckonců sociální…).
A v neposlední řadě vždy mějte na paměti, že kvalita vítězí nad kvantitou. Nezáleží na tom, kolik fanoušků máte, pokud nejsou aktivní. Čím více se někdo ztotožňuje s vaším obsahem, tím větší je u něj pravděpodobnost konverze.