Jak rozjet online fundraising
Připravili jsme pro vás sérii článků a video-prezentací od předních fundraiserů a konzultantů na téma dobré praxe v oblasti dárcovství, fundraisingu a managementu neziskovek.
Začínáte s fundraisingem a potřebujete se zorientovat v základech? Nebo se v oblasti navazování vztahů s dárci pohybujete už nějakou dobu, ale chcete fundrasing ve vaší organizaci uchopit jinak? Ve spolupráci se Světem Neziskovek jsme pro vás připravili sérii článků a videí k základům fundraisingu, ve které vám pět odborníků předá svoje rady a zkušenosti.
V prvních dvou vám Jana Havlenová, ředitelka fundraisingu Nadace rodiny Vlčkových, vysvětlí, proč je dobré mít strategii a jak důležitá je komunikace s kolegy. Příští týden se pak můžete těšit na další díl s Honzou Gregorem o vztahovém fundraisingu.
Strategie vedoucí k cíli: O tom, jak rozjet fundraising, s Janou Havlenovou
„Fundraiser je překladatel mezi vnějším světem a organizací,“ říká Jana Havlenová. Aby dokázal balancovat mezi zájmy dárců a potřebami organizace, potřebuje strukturu, systém a plánování. Jak na to? Pusťte si video, ve kterém ředitelka fundraisingu v Nadaci rodiny Vlčkových sdílí svoje zkušenosti.
Celý rozhovor s Janou Havlenovou
Fundraising je jako párty. Je třeba zapojit lidi, aby neodešli s pocitem ztraceného času, říká Jan Gregor
„Každá organizace si najde svého dárce, pokud s ním bude správně komunikovat,“ říká v rozhovoru Jan Gregor, odborník na fundraising, který více než deset let vedl Koalici za snadné dárcovství, věnuje se vzdělávání fundraiserů a tématu darování ze závěti. Co by poradil začínajícím fundraiserům? Proč mají organizace morální povinnost říct si o peníze? A měly by i v dnešní době používat telefonní komunikaci s dárci?