5. listopadu 2024 | Pozitivní příběhy

Jak využít Darujme.cz během Giving Tuesday? 

Letošní svátek dobrých skutků a štědrosti připadá na 3. 12. Jak se připojit k oslavám Giving Tuesday spolu s Darujme.cz? Firmy si mohou přes Darujme.cz založit zaměstnaneckou sbírku, neziskové organizace dárcovskou kampaň a jednotlivci zase osobní dárcovskou výzvu. Jednoduše tak můžete oslovit a získat lidi pro dobročinný účel, který chcete podpořit, a dále s nimi udržovat vztahy. Své hotové kampaně pak zaregistrujete na webu Giving Tuesday a je to.

Pokud neplánujete přímo získávat finance pro dobročinný projekt a sami dobročinnou sbírku zakládat, můžete si vybrat některou ze sbírek běžících a darovat na ni online. Štědré úterý je ideální a konkrétní příležitostí v roce ke konání dobra, a to jakoukoliv formou.

Darujme.cz je partnerem Giving Tuesday od počátků této iniciativy v Česku a rádi jsme u toho také v letošním roce.

Až 150 000 Kč pro váš projekt – Štědré dny ČEPS

Celkové registrace dobročinných projektů jsou otevřeny do 28. 11. Navíc prvních 14 dní probíhá speciální akce. Společnost ČEPS otevírá i v roce 2024 výzvu v rámci svého dárcovského programu. Ze všech výzev, které se do Giving Tuesday přihlásí do 13. listopadu a splní kritéria, bude vybráno 10 nejzajímavějších projektů, které postoupí do hlasování zaměstnanců ČEPS. Interní hlasování, ze kterého vzejdou tři vítězné projekty, proběhne ve dnech od 2. do 10. prosince 2024. Přečtěte si více, jak se letos můžete zapojit.

Sbírky oblečení, financí nebo sdílení na sociálních sítích

Štědré úterý neboli Giving Tuesday slavíme v České republice od roku 2016 pod záštitou Asociace společenské zodpovědnosti. Stejně jako je Black Friday příležitostí k nákupům, je Giving Tuesday příležitostí udělat pro své okolí něco dobrého. Pokud hledáte příležitost k poděkování nejen za účast na Štědrém úterý, můžete tak učinit hned následující středu při ThankYouWednesday. Nejčastějšími způsoby, jak Češi konají dobro během oslav dne štědrosti jsou sbírky oblečení, finanční sbírky nebo sdílení příběhů pomoci na sociálních sítích.

V Darujme.cz přemýšlíme o Giving Tuesday také jako o důležitém milníku kampaní neziskových organizací, zaměstnaneckých sbírek nebo osobních dárcovských výzev.

Usnadňuje komunikaci s dárci, protože zapadá do celé vlny konání dobra. Navíc její načasování je dobrou alternativou k vánočním svátkům. Lidé jsou již naladěni k dobrým skutkům a přitom ještě nejsou zcela vyčerpáni předvánočním shonem.

5 důvodů, proč se do Giving Tuesday zapojit 

Pokud stále váháte, těchto 5 důvodů vás zaručeně přesvědčí:

Zmobilizujte lidi kolem vás
Iniciativa Giving Tuesday vám umožní aktivně zapojit vaše podporovatele i získat nové dárce.

Máte šanci získat pomoc
Oslovte veřejnost i firmy a požádejte o pomoc v oblasti, se kterou dlouhodobě bojujete.

Stanete se součástí globálního hnutí
Zapojte se do celosvětové kampaně. Staňte se součástí globálního hnutí, které tvoří stovky milionů lidí po celém světě.

Díky kampani se o vás dozví více lidí
Giving Tuesday skvěle funguje na sociálních sítích. Zájem o dobré příběhy však mají i média. Pomáhejte nám dělat svět lepší!

Funguje to
Myšlenka, kterou Giving Tuesday nabízí, je lidem velmi blízká. Dobré skutky potěší každého. Dobročinnost v lidech navíc aktivuje hormon štěstí.

Nástěnka dobrých skutků 

Podívejte se také letos na nástěnku dobrých skutků a inspirujte se, co vše lze na Giving Tuesday také naplánovat. Zde oznamujete svůj závazek, co jako jednotlivec, organizace nebo firma v rámci štědrého úterý děláte. Veřejně tím říkáte, že darujete peníze oblíbené neziskovce, dobrovolničíte pro nějakou organizaci, uklízíte a sbíráte odpadky z přírody, darujete potraviny v rámci Sbírky potravin nebo darujete krev. Můžete tak inspirovat ostatní k jejich vlastním dobrým skutkům.

Podívejme se nyní na to, jak konkrétně můžete využít dárcovskou platformu Darujme.cz, chcete-li se zapojit do Giving Tuesday.

Dárcovské sbírky přes Darujme.cz

Jste firma?

Zaregistrujte se do Darujme.cz a založte si jednoduchou online zaměstnaneckou sbírku. 3. 12. pak můžete uspořádat akci pro zaměstnance s prezentací výsledků sbírky a možností posledních online příhozů na místě. Můžete také například společně navštívit podpořenou neziskovou organizaci a výtěžek sbírky jim symbolicky předat.

Možností, jak prohloubit vztahy se zaměstnanci skrze zaměstnanecké sbírky, je mnoho a Giving Tuesday je skvělá příležitost pro každoroční firemní dobročinnou iniciativu.

Jste nezisková organizace, škola, školka, církev, poskytovatel sociální služby, obec nebo kraj? 

Pokud už jste zaregistrovaní na Darujme.cz, založte si dárcovský projekt a můžete jej ihned vyslat do světa a začít získávat dárce. Několik tipů, pokud s online fundraisingem začínáte, najdete tady. Inspirovat se můžete také běžícími kampaněmi ať už na webu Giving Tuesday nebo u nás na Darujme.cz.
Jestli u nás ještě nejste, srdečně vás k registraci zveme. Po registraci už nic nebrání tomu, abyste začali přes Darujme.cz vybírat dary pro vaše příběhy pomoci a pěstovali dlouhodobé vztahy s dárci.

Jste jednotlivec? 

Vyberte si na webu Darujme.cz svou oblíbenou neziskovou organizaci, podívejte se, na jaké projekty aktuálně vybírá peníze, a založte si vlastní dárcovskou tzv. peer-to-peer výzvu. Jak na osobní dárcovské výzvy se dočtete v tomto článku. V rámci své výzvy oslovujete své okolí, rodinu, přátele nebo kolegy a vyzvete je, aby podpořili vámi vybraný dobročinný projekt spolu s vámi. Neziskové organizaci tak přivedete nové dárce a stanete se její prodlouženou rukou.

Tento krásný způsob získávání dárců a příznivců skvěle funguje v anglosaských zemích, kde je o něco běžnější než u nás. Každopádně Giving Tuesday je opět velmi dobrou příležitostí k načasování vaší výzvy ještě než se všichni vyčerpají dobou předvánočních nákupů.

 

Druhou možností je vybrat si na webu Darujme.cz projekt, se kterým nejvíce souzníte a poslat jednorázový nebo pravidelný dar. Pravidelné dárcovství pomáhá neziskovým organizacím plánovat svou činnost v čase a také být připraveni na nenadálé krizové situace.

 

Jakmile máte přichystanou kampaň na Darujme.cz, můžete ji zaregistrovat na stránkách www.givingtuesday.cz a využít tak vlny štědrosti milionů dárců po celém světě.

 

Pokud máte jakékoli otázky ať už technického rázu nebo třeba váháte se zaměřením vaší kampaně, jsme tu pro vás na podpoře podpora@darujme.cz nebo na +420 736 142 491.

SYSTÉM DARUJME.CZ VYUŽÍVAJÍ

Armáda spásy Člověk v tísni Greenpeace Adra Lékaři bez hranic Dejme dětem šanci