Na vztazích ve fundraisingu záleží
Požádat někoho jménem vaší organizace o dar může být příjemným zážitkem, ať už je to online nebo při osobním setkání. Předtím, než někoho o dar požádáte, je potřeba vzít v potaz tři základní oblasti celého procesu: budování vztahů s dárci, plánování žádosti a samotná žádost.
Jak požádat o dar?
Nejdůležitější věcí, kterou byste měli udělat jako někdo, kdo získává finanční prostředky, je budování hlubších vztahů s dárci. Obdržet větší jednorázovou částku je jistě příjemné, ale vybudování trvalého vztahu dárce s vaší organizací, které vyústí v pravidelné darování po několik let, je mnohem cennější.
Na vztazích záleží, a proto není dobré tlačit na pilu. Získávání peněz není snadné, a to platí dvojnásob v případě, že jste momentálně v tíživé situaci. Lepší strategií je žádat o dary postupně. Snažte se dárce zapojit do aktivit vaší organizace. Uspořádejte pro ně akci, nabídněte jim odběr vašeho newsletteru a budujte trvalé vztahy kdykoliv je to možné.
Než o dar požádáte
Předtím, než o cokoliv požádáte se ujistěte, že jste připraveni.
- Rozhodněte se, koho se zeptáte. Je to jednotlivec? Společnost? Organizace? Jakou osobu je v rámci firmy nejlepší oslovit?
- Rozmyslete si, o co požádáte. Žádáte o peníze? O kolik? Žádáte někoho, aby šířil vaši online kampaň? Nebo aby se zúčastnil akce jako dobrovolník?
- Přijměte, že odpověď může být „ne“. A je to v pořádku! I ti nejzkušenější fundraiseři slýchávají spoustu zamítavých odpovědí. Nenechte se jimi odradit.
- Očekávejte „ano“. Při získávání finančních prostředků je důležitý váš pozitivní postoj. Jděte do každé žádosti s tím, že to dobře dopadne.
- Ukažte lidem konkrétní rozdíl, který jejich dar přinese. Vaši dárci se rádi dozvědí o tom, jak konkrétně jejich dar pomůže.
Anatomie žádosti o dar
Budujete dlouhodobé vztahy, máte naplánovanou žádost a teď už se zbývá jen zeptat. Pokud dárce oslovujete online, připravili jsme pro vás 5 tipů, jak na úspěšnou kampaň. Žádáte-li o dar (nebo cokoliv jiného) osobně, pomůžou vám následující kroky:
Setkání je dobré začít třeba rozhovorem o práci, o rodině, o tom, co se změnilo od doby, kdy jste toho druhého viděli naposledy. Až následně změňte téma a přejděte k věci. Ujistěte se, že osoba, se kterou mluvíte, chápe obsah vaší žádosti. Připomeňte, co vaše organizace dělá, a proč je to důležité. Potom už jen stačí položit otázku a požádat o něco konkrétního.
Převzato z: http://www.thefundraisingauthority.com/fundraising-basics/how-to-ask/