V aplikaci se také nachází největší databáze automatizovaných externích defibrilátorů (AED) v České republice. S funkcí „Lokátor“ jednoduše zjistíte svoji přesnou GPS polohu a najdete nejbližší AED, pohotovost nebo pohotovostní lékárnu. Další důležitou součástí aplikace je interaktivní návod první pomoci, který vznikl ve spolupráci s Českou resuscitační radou – každý uživatel se tak může vzdělávat přímo ve svém mobilním telefonu. Aplikace Záchranka je plně přizpůsobena neslyšícím a nevidomým.
Součástí aplikace Záchranka jsou i tzv. Varovná upozornění. Jedná se o systém varování obyvatel na vybraném území v krizových situacích, který doplňuje jiné zákonné a zavedené prostředky. Uživatelé aplikace mohou skrze Varovná upozornění dostávat varovná hlášení o vážných událostech na vybraném území. Jde o události, jež mají přímý dopad na zdraví obyvatel, tedy například znečištění pitné vody, povodně, požár velkého rozsahu nebo chemické havárie. Krizový odbor kraje po domluvě s IZS odešle varovné hlášení - tedy notifikaci, která se objeví uživateli aplikace na mobilu.
Aplikace Záchranka, oficiální aplikace Zdravotnických záchranných služeb ČR, Horské služby ČR a Vodní záchranné služby ČČK, má od svého spuštění v roce 2016 už více než 3 miliony uživatelů. Denně ji použije cca 100 lidí v nouzi, zdravotnické záchranné služby přijaly z aplikace už více než 180 000 tísňových volánío pomoc. Registrace i používání aplikace je zdarma, a to hlavně díky podpoře partnerů Nadace Vodafone a Generali České pojišťovny. Další informace najdete na www.zachranka.app
Děkuji.
Záchranka je smysluplná věc, která zachraňuje lidské životy. Naše životy.
Je smutné, že na rozdíl od mnoha nepodstatných a zbytečných věcí není v plné výši "sponzorována" státem! Vlastně - je to ostuda. Kéž, když někdy budou páni shora potřebovat pomoc, bude poblíž člověk s touto úžasnou, chytrou a přitom uživatelsky jednoduchou aplikací a oni pochopí, kam směřovat finance. Kde to má opravdu smysl.
Je škoda, že stejně jako např. o projektech BESIP, které pomáhají, sledujeme reklamy na kde-co, ale o Záchrance se lidé z médií pořádně nedozvědí... Chyba v hodnotách... Cena za poznání a procitnutí je ale drahá!