Péče o dítě s DS vyžaduje od narození speciální přístup a rehabilitaci. V důsledku mentálního postižení mají děti s DS opožděný vývoj ve všech oblastech: *narušené komunikační schopnosti od lehkého narušení až po úplnou neschopnost komunikovat verbálně *někdy komunikují nonverbálně *řečový projev je málo srozumitelný *malá slovní zásoba. Nesrozumitelná komunikace je důvodem k sociální izolaci. Jsou neklidné, utíkají, nevydrží u jedné činnosti delší dobu (max. 10 minut), nespolupracují, mají výrazné deficity školsky významných návyků, schopností a dovedností.
Celoživotní speciální přístup a metody ke vzdělávání a rozvoji řeči umožňují dětem s Downovým syndromem rozvinout jejich vědomosti a začlenit se do společnosti. Vzdělávání a rozvoj řeči jsou pro lidi s DS celoživotní potřebou.
Cílem pravidelné speciální logopedie je: *u dětí od 6 měsíců: stimulace řeči a složek
Celoživotní speciální přístup a metody ke vzdělávání a rozvoji řeči umožňují dětem s Downovým syndromem rozvinout jejich vědomosti a začlenit se do společnosti. Vzdělávání a rozvoj řeči jsou pro lidi s DS celoživotní potřebou.
Cílem pravidelné speciální logopedie je: *u dětí od 6 měsíců: stimulace řeči a složek
podílejících se na mluvení, příprava na logopedii *u dětí předškolního a
školního věku: náprava výslovnosti chybných hlásek, rozvoj slovní zásoby a
výstavby vět a jejich užití v praktickém životě.
Cílem rozvoje kognitivních funkcí je zejména podpora schopnosti učit se, posila záměrné
školního věku: náprava výslovnosti chybných hlásek, rozvoj slovní zásoby a
výstavby vět a jejich užití v praktickém životě.
Cílem rozvoje kognitivních funkcí je zejména podpora schopnosti učit se, posila záměrné
pozornosti, pracovních návyků, schopnosti samostatně pracovat, udržení
získaných znalostí, dokončování i méně oblíbených činností, orientace v
sociálních situacích. Podstatou práce s dětmi je v této terapii princip Feuersteinova instrumentálního obohacení a jeho aplikace na práci s dětmi s DS.
Obě tyto běžně nedostupné terapie organizujeme, na 1 hodinu přispíváme dětem částkou 250Kč. Díky vašemu daru zajistíme dětem s DS stabilní dostupnost terapií.
získaných znalostí, dokončování i méně oblíbených činností, orientace v
sociálních situacích. Podstatou práce s dětmi je v této terapii princip Feuersteinova instrumentálního obohacení a jeho aplikace na práci s dětmi s DS.
Obě tyto běžně nedostupné terapie organizujeme, na 1 hodinu přispíváme dětem částkou 250Kč. Díky vašemu daru zajistíme dětem s DS stabilní dostupnost terapií.
Držím palce dětem i rodičům a děkuji všem, kteří pomáhají zlepšit tento svět.