Doučování dětí je realizováno za pomoci vyškolených dobrovolníků, kteří docházejí přímo do rodin. Zde se s dětmi připravují podle individuálního plánu do školy, vysvětlují jim učivo, kterému děti ve škole neporozuměly, na přípravě dětí spolupracují s rodiči a učiteli, kladou důraz na zapojení rodičů do školní přípravy dítěte, k hodnocení dětí využívají motivační prostředky a součástí práce dobrovolníka jsou také volnočasové aktivity s dítětem zaměřené na vzdělávání. Dobrovolník se pro dítě stává kamarádem, který jej ovlivňuje i v sociální rovině.
Dobrovolník se pro rodinu stává pozitivním vzorem jednak tím, že pomáhá s výukou a výchovou dítěte, a ovlivňuje celou rodinu svým přístupem a kontaktem s jiným sociálním prostředím. Dobrovolníci jsou nejčastěji z řad studentů středních, vyšších odborných a vysokých škol, jako dobrovolníci se stále častěji zapojují také lidé produktivního věku.
Současná situace ovlivněná epidemií COVID-19, klade na rodiny s dětmi vyšší nároky v oblasti vzdělávání a zapojení rodičů do samotné výuky. Cílová skupina projektu je nastavenými procesy distanční výuky nejvíce zasažena. V praxi jsme si ověřili, že dokážeme pomoci i rodinám, které nemají technické zázemí. Dokážeme i tyto rodiny propojovat se školou a být jim nápomocni s vysvětlením učiva.
Současná situace ovlivněná epidemií COVID-19, klade na rodiny s dětmi vyšší nároky v oblasti vzdělávání a zapojení rodičů do samotné výuky. Cílová skupina projektu je nastavenými procesy distanční výuky nejvíce zasažena. V praxi jsme si ověřili, že dokážeme pomoci i rodinám, které nemají technické zázemí. Dokážeme i tyto rodiny propojovat se školou a být jim nápomocni s vysvětlením učiva.