Na Lince důvěry jsme přijali už více než 74 000 kontaktů. Telefonickou pomoc poskytujeme nepřetržitě a ZDARMA!
Na Linku se obracejí děti i dospělí, kteří se v nějaké podobě setkali s problematikou syndromu CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte), ať již jako přímé oběti ve svém bezprostředním okolí. Linka důvěry je jedinou takto specializovanou linkou důvěry v České republice.
Během celostátní karantény jsme zaznamenali nárůst klientů na Lince důvěry, kteří urgentně potřebovali naši pomoc. Preferovanou formou krizového kontaktu dětí s Linkou důvěry je chat, a to zejména pro ty nejzávažnější a také nejchoulostivější témata – sexuální násilí, sebepoškozování, sebevražedné tendence. Tento zvýšený zájem trval i po uvolnění krizových opatření a stále trvá.
Skutečnost, že je chat pro pomoc dětem důležitý, se nám potvrzovala ve chvíli, kdy jsme dětem nabízeli kontakt po telefonu, který nevyužily, ale na chat přicházely opakovaně. Děti psaly o tom, že je pro ně podstatné, mít možnost se v bezpečném prostředí dotknout témat, o kterých se bojí, nebo stydí mluvit.
Děti se často zmiňují o tom, že jsme první, komu se svěřují. Věříme, že se díky chatu posiluje kompetence dětí říct si o pomoc ve svém přirozeném prostředí – společně plánujeme, jak by bylo možné si o ni říct, co může být prvním důležitým krokem. Děti citlivým, ale jednoznačným způsobem seznamujeme s faktem, že jim nikdo nesmí ubližovat, a pokud se tak děje, mají právo na pomoc.
Je pro nás proto důležité tuto možnost dětem nabídnout v rozšířeném čase a kapacitě, aby se k této pomoci dostalo více dětí, které o ni stojí.
Peníze použijeme na udržení nonstop provozu Linky důvěry, vzdělávání konzultantů a navýšení kapacity chatu.
Na Linku se obracejí děti i dospělí, kteří se v nějaké podobě setkali s problematikou syndromu CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte), ať již jako přímé oběti ve svém bezprostředním okolí. Linka důvěry je jedinou takto specializovanou linkou důvěry v České republice.
Během celostátní karantény jsme zaznamenali nárůst klientů na Lince důvěry, kteří urgentně potřebovali naši pomoc. Preferovanou formou krizového kontaktu dětí s Linkou důvěry je chat, a to zejména pro ty nejzávažnější a také nejchoulostivější témata – sexuální násilí, sebepoškozování, sebevražedné tendence. Tento zvýšený zájem trval i po uvolnění krizových opatření a stále trvá.
Skutečnost, že je chat pro pomoc dětem důležitý, se nám potvrzovala ve chvíli, kdy jsme dětem nabízeli kontakt po telefonu, který nevyužily, ale na chat přicházely opakovaně. Děti psaly o tom, že je pro ně podstatné, mít možnost se v bezpečném prostředí dotknout témat, o kterých se bojí, nebo stydí mluvit.
Děti se často zmiňují o tom, že jsme první, komu se svěřují. Věříme, že se díky chatu posiluje kompetence dětí říct si o pomoc ve svém přirozeném prostředí – společně plánujeme, jak by bylo možné si o ni říct, co může být prvním důležitým krokem. Děti citlivým, ale jednoznačným způsobem seznamujeme s faktem, že jim nikdo nesmí ubližovat, a pokud se tak děje, mají právo na pomoc.
Je pro nás proto důležité tuto možnost dětem nabídnout v rozšířeném čase a kapacitě, aby se k této pomoci dostalo více dětí, které o ni stojí.
Peníze použijeme na udržení nonstop provozu Linky důvěry, vzdělávání konzultantů a navýšení kapacity chatu.
Díky.MR