ProART prosí o pomoc...
Vážení přátelé, jsem nucen touto cestou požádat o podporu nezávislé kultury. Je mi to trapné, ale není zbytí. Je to poslední šance. Pokud stát a města nebudou podporovat komorní a alternativní umělecké projekty, zůstává jediná možnost, že je podpoří sami lidé. V opačném případě zaniknou. Nikdy mne nenapadlo, že po tolika letech a stovkách odehraných představeních a dvaceti ročnících festivalu, o kterém všichni tak básní, budu muset psát tuto výzvu a zakládat dárcovský účet. Ale stalo se. Je to jedna z cest. Děkuji za sdílení.
Činnost multižánrového divadelního souboru a festivalu ProART v Praze ve Werichově vile a Paláci Akropolis. Vzhledem k nulové dotaci hlavního města Prahy a Ministerstva kultury jsou naše nejen pražské aktivity, stejně jako celé další fungování spolku v ohrožení. Jsme tlačeni kulturně-politickým systémem do "komerčních" aktivit. Je nám vyčítáno, že využíváme známé tváře a turistické lokace a nejsme schopni si na sebe vydělat. V Praze uvádíme ve Werichově vile představení pro pár desítek diváků - Chopin a Sandová, Haas_Dny po slávě, Píseň pro Viktorku, Holan_Vanutí, v premiéře máme uvést adaptaci románu Báry Basikové Rozhovory s útěkem v paláci Akropolis a představení o básníku Bohuslavu Reynkovi opět u Wericha. Multižánrový workshop festival ProART na Kampě je díky své komornosti a omezené kapacitě místa také nemožné udržet bez finanční podpory zvenčí. Touto cestou se snažíme oslovit soukromý sektor k podpoře našich neziskových kulturních aktivit. Budeme vděčni za jakoukoli pomoc.
Spolek ProART jsme založili v roce 2004 ve snaze nadále a aktivněji rozvíjet myšlenku festivalu Tanec Terezín, který jsme úspěšně odstartovali v červenci 2004 v Praze.
Naší filozofií je propojování rozlišných divadelních žánrů v jeden celek, resp. boření hranic mezi jednotlivými uměleckými odvětvími a samotnými umělci. Probudit zájem tanečníka o herectví, zpěváka o tanec se zdá i v dnešní době nadále tvrdým oříškem. Stále stoupající interpretační kvalita a konkurence v divadelním světě však vystavuje všechny umělce stále větším požadavkům a nárokům na jejich technické, intelektuální a osobnostní kvality a schopnosti. Cílem snažení ProART je proto vychovat všestranného divadelního umělce širokého výrazového rejstříku a nadžánrových dovedností. Z opačného pohledu je naší motivací přiblížit českému laickému publiku na vysoké úrovni práci tanečníků a mezinárodních choreografů moderního a současného tance. Tedy naučit se dívat na tanec jinak, než-li z pohledu baletního konzervativního diváka či naopak odborné a intelektuální taneční veřejnosti.
Pro soubor ProART Company je typická tvorba na vážnou hudbu, nadžánrové propojování a hledání nových vyjádření a konceptů pro již existující hudební či literární zadání, stejně jako tematika reagující na českou historii a aktuální společenské tendence. Soubor rozvíjí mezinárodní umělecké spolupráce a je podporován Českými centry v zahraničí, hostoval mj. v Německu, Rakousku, Francii, Polsku, Švýcarsku, Izraeli, Portugalsku, Itálii, Maďarsku, Jižní Koreji, na Slovensku, na Maltě, v Kenii a Anglii. Součástí filozofie jsou i vzdělávací aktivity a osvěta nezávislého umění širším vrstvám publika, potažmo celé společnosti.
Historii ProART Company můžeme datovat od května 2005, kdy byl premiérově uveden první projekt „Já už tě nemám rád“ podle povídky Josepha Hellera. Nesmíme však opomenout ani úplně první projekt tvůrčího týmu Dvořák – Pajasová „Gabriel Lion 2004“, který dal v Terezíně vzniknout multižánrovému workshop-festivalu Tanec Terezín, později ProART Festivalu a vůbec celé filozofii a tvůrčí činnosti ProART z. s.
Naší filozofií je propojování rozlišných divadelních žánrů v jeden celek, resp. boření hranic mezi jednotlivými uměleckými odvětvími a samotnými umělci. Probudit zájem tanečníka o herectví, zpěváka o tanec se zdá i v dnešní době nadále tvrdým oříškem. Stále stoupající interpretační kvalita a konkurence v divadelním světě však vystavuje všechny umělce stále větším požadavkům a nárokům na jejich technické, intelektuální a osobnostní kvality a schopnosti. Cílem snažení ProART je proto vychovat všestranného divadelního umělce širokého výrazového rejstříku a nadžánrových dovedností. Z opačného pohledu je naší motivací přiblížit českému laickému publiku na vysoké úrovni práci tanečníků a mezinárodních choreografů moderního a současného tance. Tedy naučit se dívat na tanec jinak, než-li z pohledu baletního konzervativního diváka či naopak odborné a intelektuální taneční veřejnosti.
Pro soubor ProART Company je typická tvorba na vážnou hudbu, nadžánrové propojování a hledání nových vyjádření a konceptů pro již existující hudební či literární zadání, stejně jako tematika reagující na českou historii a aktuální společenské tendence. Soubor rozvíjí mezinárodní umělecké spolupráce a je podporován Českými centry v zahraničí, hostoval mj. v Německu, Rakousku, Francii, Polsku, Švýcarsku, Izraeli, Portugalsku, Itálii, Maďarsku, Jižní Koreji, na Slovensku, na Maltě, v Kenii a Anglii. Součástí filozofie jsou i vzdělávací aktivity a osvěta nezávislého umění širším vrstvám publika, potažmo celé společnosti.
Historii ProART Company můžeme datovat od května 2005, kdy byl premiérově uveden první projekt „Já už tě nemám rád“ podle povídky Josepha Hellera. Nesmíme však opomenout ani úplně první projekt tvůrčího týmu Dvořák – Pajasová „Gabriel Lion 2004“, který dal v Terezíně vzniknout multižánrovému workshop-festivalu Tanec Terezín, později ProART Festivalu a vůbec celé filozofii a tvůrčí činnosti ProART z. s.
Spolek ProART dlouhodobě spolupracuje s městy Prahou, Brnem, Libercem, Plzní, Mikulovem, Jičínem a Valticemi při organizaci ProART Festivalu (Oblastní galerie Liberec, Zámek Valtice, Moravská galerie Brno, Národní divadlo - Státní opera, Moving Station, Valdštejnská lodžie).
www.proart-festival.cz
www.proart-festival.cz
Atˇžije ProART!
Ať žije kultura!!!
Vaše cinnost je obdivuhodna prinosna a obohacujici. Tesim se na dalsi projekty.