42 aneb tajemství života, vesmíru a vůbec
Už se ke mně blíží magická číslovka, která mi doufám ozřejmí všechny doposud utajené životní záhady. Pokud chcete zažít osvícení se mnou, podpořte prosím nákup nemalého množství ručníků.
Před skoro třemi lety jsme se v neziskovce, kde pracuju, začali věnovat participaci. Participovali jsme kde co, až jsme dospěli k tomu, že participovat by krom dospěláků měly i děti. Učíme se to děti učit a tak jsme rozjely programy na základkách, kde teď děti připravují projekty, jak zlepšit jeden konkrétní veřejný prostor mezi Červeným vrchem a Jenerálkou. K tomu, aby tenhle projekt dopadl jak má, potřebujeme 180 000 kaček nebo o kousek víc, což teda není málo a já budu ráda, když nám pomůžete vy! Můžete si představit, že to je taková pojistka, aby nás v blízký budoucnosti nepřeválcovali ňáký Vogoni. A kdyby bylo nejhůř, tak ať maj děcka aspoň ručníky po ruce.
Pokud nevíte, kdo jsou Vogoni nebo proč je potřeba ručník, stejnak pusťte chlup, já to ocením!
Díky moc!
Pokud nevíte, kdo jsou Vogoni nebo proč je potřeba ručník, stejnak pusťte chlup, já to ocením!
Díky moc!
Proč dát společně hlas dětem?
Robin chce říkat, co se mu líbí a aby to dospělí slyšeli.
Joža chce, aby se dospělí ptali dětí na věci, které s nimi souvisí.
Joska chce vědět, na koho se má obrátit, když chce něco změnit ve svém okolí.
Štěpán chce, aby ho dospělí brali víc vážně.
Eliška se chce víc zapojit do veřejného dění.
Ema chce, aby v Břevnově jezdilo méně aut a bylo víc zeleně.
Joža chce, aby se dospělí ptali dětí na věci, které s nimi souvisí.
Joska chce vědět, na koho se má obrátit, když chce něco změnit ve svém okolí.
Štěpán chce, aby ho dospělí brali víc vážně.
Eliška se chce víc zapojit do veřejného dění.
Ema chce, aby v Břevnově jezdilo méně aut a bylo víc zeleně.
Co je naším cílem?
Učíme se s děti říct si o svá práva a mít odvahu se ozvat. Mají totiž právo podílet se na svém vlastním životě.
Učíme se s dětmi participaci a tomu, že plánování měst není jen pro odborníky a politiky.
Učíme se s dětmi umět se sebevědomě prosazovat.
A také se učíme s dospělými, abychom děti k rozhodovacím procesům přizývali.
Učíme se s dětmi umět se sebevědomě prosazovat.
A také se učíme s dospělými, abychom děti k rozhodovacím procesům přizývali.
Proto jsme oslovili přes 100 dětí ze čtyř základních škol na Praze 6, kde se s dětmi učíme:
- ve spolupráci s architekty a lektory přemýšlet nad proměnou veřejného prostoru (konkrétně hřiště Džbán)
- navrhnout vlastní projekt, ve kterém zohledníme svoje představy
- dozvědět se o tom, co můžeme změnit ve svém okolí, přímo od zastupiteli (s dětmi navštívíme radnici)
- vyzkoušet si participaci na vlastní kůži – s dětmi navštívíme řízené setkání s obyvateli, kterým představíme proměnu hřiště
To, že si děti s námi prochází celým procesem změn, který mohou ovlivňovat, nás všechny učí, že není nutné spoléhat pouze na odborníky a politiky, ale že můžeme sami být tou změnou, která je potřeba! Děti získají podporu v tom, že mohou i v útlém věku zlepšovat prostředí kolem sebe, pomáhat druhým a žádat po společnosti, aby myslela i na jejich potřeby. Tohle je dovednost, kterou v životě už nikdy neztratí.
Váš dar v tuto chvíli použijeme na:
- přípravu výstavy dětských projektů a vybrání těch, které se zrealizují! Vyhraje to na dětském hřišti v ulici Na Křídle vodní mlýnek na potůčku, nové ohniště nebo překopání pískoviště?
- přípravu participace s místními obyvateli, kde děti ve spolupráci s radnicí představí plánované změny.
Buďte u toho s námi. Prosíme, přispějte a dejte tak dětem možnost zažít pocit, že mají mezi dospělými své místo a mohou věci měnit. Děti chtějí být slyšet!
Podpora slouží jako kofinancování projektu Město patří všem, který podpořil Active Citizens Fund. Zároveň chceme téma dále rozvíjet a poskytnout i dalším dětem možnost se zapojit.
Ať se jdou Vogoni bodnout!!!
Vzhůru do kosmu 😀
Ale dárek Ti dáme stejně! Díky za všechno, Ty moje milá ségruše!
Paljon onnea! :)
Všechno nejlepší :)
Má milá Kry, když máš tolik ručníků, pojďme někdy do sauny, což? Třeba se to letos vydaří?