JAK MOHU POMOCI?
Aktuálně potřebujeme od organizace, která dříve klub provozovala, odkoupit vybavení (židličky, stolečky a další nábytek, výukové pomůcky a hračky, zařízení kuchyňky, toalet, šatny a sálu aj.), naštěstí za zlomek původní ceny. Přesto momentálně potřebnou částku nemáme a jsme vděční za veškerou podporu.
Veškeré další finance použijeme pro náš podpůrný fond, který nám pomůže pružně reagovat ve chvílích nečekaných investic, ustát těžší období a udržet plynulý cash-flow.
Postupně a vytrvale pracujeme na mnoha krocích pro zajištění budoucnosti našeho klubu. Těmi hlavními nyní jsou:
1. Dokončení přechodu na novou právní formu.
1. Dokončení přechodu na novou právní formu.
2. Navýšení celkové kapacity na 22 dětí.
3. Registrace dětské skupiny.
4. Projekt úpravy interiéru třídy pro více možností k hraní pro děti i lepší využití úložných prostor.
Také dvoreček chceme upravit a vybavit dalšími herními prvky, aby zde dětem bylo odpoledne dobře při čekání na rodiče.
JAK SE DOZVÍM VÍCE?
Sledujte naše Aktuality, kde si můžete přečíst, co právě řešíme a na čem pracujeme.
Za každý příspěvek Vám ze srdce děkujeme – dodává nám sílu pokračovat v započatém díle!
Rodiče a přátelé předškolního klubu s waldorfskou pedagogikou Malý velký strom
Rodiče a přátelé předškolního klubu s waldorfskou pedagogikou Malý velký strom
VÍCE O NÁS:
Jako rodiče můžeme každý den pozorovat, jak blahodárný účinek má náš dětský klub s waldorfskou pedagogikou na vývoj našich dětí. Je to místo, kde jsou děti uchráněny před vlivem dnešní uspěchané doby, reprezentované médii, reklamami, záplavou zbytečných hraček a dalších spotřebních věcí. Je to místo, kde je individualita každého dítěte rozpoznána a přijata, kde jsou děti trpělivě, s láskou i odborností doprovázeny na své individuální cestě. Místo vytvářející prostředí, jež je pro nás rodiče přes veškerou snahu, při vší pracovní a další zátěži, někdy obtížné doma udržet. Proto chceme, aby zde takové místo bylo i nadále, nejen pro naše děti, ale i ty, které přijdou. Aby děti měly možnost se zdravě rozvíjet.
Každému milujícímu rodiči záleží na tom, aby jeho dítě bylo zdravé po tělesné i duševní stránce, aby žilo ve zdravém prostředí. Toho všeho se však dětem v dnešní době stále více nedostává.
Věříme, že pro děti zdravé, když se mohou vyvíjet každé svým přirozeným tempem. Nejen v odborných kruzích je již známo, že toho lze nejlépe docílit v menší skupině dětí, která umožňuje individuální přístup, je věkově smíšená a je založená na vzájemné ohleduplnosti a spolupráci, což jsou základní lidské charakteristiky.
Pro malé děti je rovněž zdravé, když co nejméně času tráví v přítomnosti médií a technologií, neboť mnohé výzkumy jasně prokázaly jejich negativní vliv na vývoj kognitivních schopností, vývoj myšlení, schopnosti soustředit se, vcítit se a celkově vnímat reálný svět a orientovat se v něm.
Pro malé děti je zdravý pohyb, ať už „řízený“ či volný, který prokazatelně podporuje vývoj myšlení a řeči, rovněž rytmus a rituály, které jsou dítěti bezpečnou oporou při jeho vrůstání do pozemského světa.
Pro malé děti a jejich duši je rovněž zdravé, když jsou obklopeny přirozenými a krásnými, přitom vlastně „obyčejnými“ věcmi, které samy mají „duši“, neboť byly s láskou vyrobeny vlastníma rukama průvodců – ať už učitelů nebo rodičů.
V neposlední řadě je pro děti zdravé to, že mohou první roky života trávit s těmi, kteří je mají rádi a snaží se jim být co nejlepším příkladem. To by měli být v první řadě rodiče a nejbližší rodina. Avšak v dnešní době, která tlačí rodiny s malými dětmi co nejdříve k návratu do práce, kdy rodiny jsou často rozdělené a není možnost se opřít o vícegenerační spolupůsobení, je nanejvýš důležité, aby toto spolupůsobení zastoupili lidsky vyzrálí pedagogové.
Vše výše zmíněné jsme nalezli právě v Malém Velkém Stromě, který je jedním z pozitivních ostrůvků, kde je dětem ponecháno jejich dětství.
Waldorfská zařízení po celém světě stojí od počátků na třech pilířích, které kooperují a vzájemně se podporují. Těmito pilíři jsou děti, učitelé a rodiče. Aktivní spoluúčast rodičů je v organismu školky a školy zásadním předpokladem pro udržení zdravého celku.
Jako rodiče chceme nyní pomoci tomu, aby ono hřejivé a útulné prostředí, které s péčí a láskou pro naše děti pedagogové vytvářejí, bylo uchráněno od různých starostí všedního dne, ať už se jedná o základní věci jako jsou velké úklidy klubu a jeho okolí, opravy herních prvků, přípravy slavností, ale také například péče o propagaci, péče o další rozvoj a finanční stabilitu. Zkrátka o veškeré "všední" činnosti, které jsou však předpokladem pro další úspěšné fungování klubu. Chceme, aby pedagogové mohli veškeré své síly věnovat dětem a byli jim takovými průvodci, jaké bychom si sami přáli, když jsme byli dětmi – laskaví, příkladní a radostní. Aby utvářeli prostředí, které bude pro děti skutečným „druhým domovem“, kde se budou cítit milovány a přijaty.
Jestliže s naším úsilím souzníte, budeme rádi za vaši podporu - ať již v podobě libovolného jednorázového příspěvku, nebo ideálně pravidelného měsíčního příspěvku.
Děkujeme, že jste dočetli až sem.
Rodiče a přátelé klubu s waldorfskou pedagogikou Malý velký strom
NAŠE DĚTI - PŘÍBĚHY "MALÝCH VELKÝCH" ZÁZRAKŮ:
Vzpomínky a vztahy
NAŠE DĚTI - PŘÍBĚHY "MALÝCH VELKÝCH" ZÁZRAKŮ:
Vzpomínky a vztahy
Naše dcera strávila v Malém velkém stromu dva roky a dosud na ně s láskou vzpomíná. Nejvíce jsme ocenili možnost postupné adaptace, takže zvykání na školku proběhlo jemně a s pochopením pro dětskou dušičku. Úzká spolupráce s rodiči přispěla k rodinné atmosféře. Děti to poznají, cítí se ve školce bezpečně a krásně se rozvíjejí.
Dokonce máme dodnes, o pět let později, stále kamarádku, se kterou se naše dcera seznámila právě v Malém velkém stromu.
Školka, jakou bych přála každému dítěti – plná lásky, pochopení a radosti (aby svět byl lepším místem k životu)
Naše dcerka přišla do školky v necelých 4 letech. Jako jedináček trávila hodně času jen se mnou – prarodiče máme daleko, muž přes týden v práci… Zkoušela jsem ji vzít do jedné školky už rok před tím, ale bylo nám všem hned jasné, že ještě není pro školku zralá. Vždy si dávala ve všem na čas a dlouho rozvažovala, než učinila nějaký krok – začalo to už těhotenstvím, kdy si nemohla vybrat polohu, zato se však potom narodila velmi rychle. Nebo první krůčky, které velmi dlouho odkládala a „jen tak“ postávala u stolu. Zato pak se hned prakticky rozběhla. A tak to bylo se vším – s jídlem, ke kterému přistupovala velmi obezřetně a dlouho se držela u kojení. Nebo s prvními slovy, které dlouho vyznívaly jako starobylý zaniklý jazyk, ale najednou se na nás začala slovíčka sypat. Nebo, aktuálně, s jízdou na kole.
Se školkou tomu bylo nejinak – jakmile nastal slavnostní den uvítání nových dětí, vstoupila suverénně do šatny, přezula se a vběhla do třídy. Byla zde hned jako doma. Nestačila jsem se divit, jak pozorně naslouchala příběhu o semínku slunečnice, které se bálo „vypadnout“ do světa, ale pak se přeci jen spolu s ostatními odhodlalo. Vždyť doma jsem měla často pocit, že snad ani nerozumí česky! A tu slunečnici pak, stejně jako všechny děti, skutečně dostala a při cestě domů ji ani nechtěla pustit z ruky.
Jakmile začala do školky chodit „naplno“, viděli jsme, jak je den za dnem stále více s námi, zde „na Zemi“. Vždy měla starost o to, co se děje kolem, o všechny lidi, zvláště ty výrazné (včetně různých pouličních tuláků a dalších pozoruhodných postav). Vždy měla k lidem důvěru, až mi jednou dokázala sama říct: Lidé jsou krásní! S touto důvěrou a starostí se vrhala na všechny nově příchozí děti, měla péči, aby jim vše řádně ukázala a předvedla. S její důvěrou ke světu to však nebylo tak růžové, jak to může znít. Nikdy se nebála vydat se samostatně na výpravu – na zahradě u Vltavy. Na hřišti ve velkém parku. V nákupním centru. V Holešovické tržnici. Na Hlavním nádraží v Praze. Musela jsem se naučit na veřejnosti nestydět a hlasitě křičet její jméno. Nebylo možné jí vysvětlit, a to právě ani ve školce, že skupina se neopouští. Případně, že skupina odchází společně. A podobně. Také jsem se naučila být stále ve střehu. Po čtyřech letech jsem, navzdory veškerému speciálně pedagogickému a sociálnímu vzdělání, byla na zhroucení a připadala si jako nejhorší matka – díky školce jsem si zachovala příčetnost a dcera zdravý duševní vývoj.
Naše dcera nasává vše, co se ve školce odehrává, skutečně jako „houba“. Ať již to jsou písničky a říkadla, pravidla společenského chování, dovednost hnětení těsta, pohádky a krásné autorské příběhy paní učitelky nebo příběhy „pohádkové babičky“, které při hraní loutkového divadla „asistuje“. Jsem za to vše velmi vděčná, protože, ačkoliv jsem vždy ráda tvořila, zpívala a bavila cizí děti, nejsem vyloženě typ „vychovatele malých dětí“ a navíc, moje povaha je natolik jiná, než ta její! A školka nám velmi pomáhá v tom, co třeba své dceři, navzdory naší maximální snaze a lásce, neumíme tak dobře dát. Vidíme, že toto místo je pro ni dobré. Že zde prospívá a přitom se může její osobnost svobodně rozvíjet.
Kdyby nastoupila do běžné školky, kde se na ni už při zápise učitelka nejmenších dětí mračila a já jsem jí na čele viděla svítit rudý nápis „problém“, jsem přesvědčená, že bychom do tří měsíců byli vysláni do pedagogicko-psychologické poradny s podezřením na ADHD. A dost možná by začalo „křeččí kolečko“ a „ohýbání stromku“ atd. A stoprocentně by se trápila jak dotyčná paní učitelka, která by kromě naší dcery měla na starost dalších 25 dětí, tak i my rodiče a především naše dcera, která je zkrátka pouze jedinečná. Prostě potřebovala svůj čas, pochopení a trpělivost. Dnes by jistě v běžné školce naprosto obstála a svým sociálním uměním by byla za hvězdu. A nikoho by ani nenapadlo, přilepit jí nějakou diagnózu. Ale to je zásluhou pouze a jen naší školky Malý velký strom (a naší skromné snahy o „výchovu“) - a za to vše jí ze srdce děkujeme!
Náš ze srdce příběh:
Unikátní školkové prostředí pro rodiče a jejich děti, kteří chtějí něco navíc.
Náš syn právě dokončuje druhý rok v Malém velkém stromě a celý příběh nelze označit jinak než jako velkolepý úspěch. Do školky se každý den těší, rád přeříkává nám rodičům své zážitky, nosí domů s velkým nadšením různé poklady a svoji tvorbu, těší se na každou další krásnou slavnost … a v neposlední řadě ze srdce přeje svému malému bráškovi, aby chodil do stejné školky.
Myslím, že výše popsané rozhodně není samosebou a normou mezi školkami - ba naopak. Jedná se o něco, co je těžce odpracováno na straně školky samotné.
Jsme nároční rodiče, kteří dlouho hledají a zkoumají různorodé (pro mnohé nepodstatné) detaily než něco pro nás důležitého rozhodneme. U výběru školky pro našeho syna to nebylo jinak a byli jsme vděční, když nás doporučení nasměrovalo na MVS. Menší kolektiv. Přístup šitý na míru každému malému školkáčkovi. Důraz na rutiny a řád & současně flexibilita a jasný respekt k osobnostním rysům dětí. Principy Waldorfské pedagogiky. Krásné zázemí a důraz na styk s přírodou. Dobrá poloha. Dobrá strava. A mnoho mnoho dalšího.
Tímto chceme vyjádřit velké díky osobnostem MVS, které jsme měli možnost poznat za dva roky docházky a přejeme si, aby toto cenné prostředí mohlo pokračovat pro další děti, které dostanou něco navíc/jinak, co lze jen těžko najít jinde. Malý velký strome, díky za to, že tě máme.
Když nemůžeš, tak přidej!