Železniční most pod pražským Vyšehradem byl postaven roku 1901 na návrh špičkového českého inženýra Františka Prášila. Od roku 1992 je součástí památkové zóny UNESCO. V roce 2004 byl jako doklad industriálních dějin Prahy a unikátní příklad nýtované technologie prohlášen národní kulturní památkou. Jak říká Aňa Geislerová: “Železniční most je Praha. Ta silueta je nenahraditelná.”
Správa železnic (a před ní SŽDC) most ale nechala celá desetiletí chátrat. Proti rzi byl naposledy komplexně ošetřen v roce 1957! Dnes víme, jak ho pomocí moderní technologie odhlučnit a odlehčit. Společně jsme dokázali, že dovede vyhovět nárokům budoucí železniční dopravy.
V posledním roce a půl jsme se zúčastnili mnoha debat, zorganizovali dvě přednášky, sešli se na dvou happeninzích, dvakrát vystoupili v Senátu a na jednání pražského magistrátu a absolvovali bezpočet telefonátů a schůzek s politiky, úředníky a odborníky.
Spustili jsme petici, natiskli plakáty, rozdali stovky letáků, podali mnoho podnětů, “stošestek” (žádostí o informace) a také jedno trestní oznámení. Do Prahy jsme přivezli světovou mostařskou kapacitu prof. Eugena Brühwilera.
Spustili jsme petici, natiskli plakáty, rozdali stovky letáků, podali mnoho podnětů, “stošestek” (žádostí o informace) a také jedno trestní oznámení. Do Prahy jsme přivezli světovou mostařskou kapacitu prof. Eugena Brühwilera.
Pomozte nám v boji pokračovat! Vaše dary nám pomohou uhradit právní služby, propagaci na internetu a vyhotovení odborných studií. Nebýt občanů, most už by dnes nestál. Společně se nám ho ale pro další generace podaří zachránit. Děkujeme!
Barbarství, tupost, ignorantství, korupce, totalitní metody "správy" věcí veřejných, to je ostudná realita české parlamentní i pražské komunální politiky, která nás okrádá o historické, kulturní a přírodní dědictví, která devastuje naše domovy.