Škola často nepřipravuje děti na budoucnost, učení jim nedává vždy smysl a některé děti do školy chodí nerady.
Za posledních 30 let se nepodařilo proměnit fungování a způsob učení na většině škol, i když se potřeby naší společnosti zásadním způsobem proměnily. Až 90% dětí se dnes nepřipravuje na budoucnost a samotné vyučování je nebaví. Přicházíme tak o jejich potenciál, a tím o šanci na kvalitnější život v dobré společnosti.
Za posledních 30 let se nepodařilo proměnit fungování a způsob učení na většině škol, i když se potřeby naší společnosti zásadním způsobem proměnily. Až 90% dětí se dnes nepřipravuje na budoucnost a samotné vyučování je nebaví. Přicházíme tak o jejich potenciál, a tím o šanci na kvalitnější život v dobré společnosti.
Nadační fond Eduzměna
V České republice dosud nevznikla iniciativa, která by řešila vzdělávání komplexně, ani se nedaří realizovat změny strategicky a systémově. Proto se čtyři významné české nadace spojily a založily Nadační fond Eduzměna. Postupně se přidávají další dárci. Všichni máme stejný cíl - připravit naše děti na výzvy 21. století. Protože jen společně můžeme dosáhnout opravdové změny.
V České republice dosud nevznikla iniciativa, která by řešila vzdělávání komplexně, ani se nedaří realizovat změny strategicky a systémově. Proto se čtyři významné české nadace spojily a založily Nadační fond Eduzměna. Postupně se přidávají další dárci. Všichni máme stejný cíl - připravit naše děti na výzvy 21. století. Protože jen společně můžeme dosáhnout opravdové změny.
Víme, jak na to
V pilotním programu na Kutnohorsku od roku 2020 cílíme na všechny, kterých se vzdělávání týká. Propojujeme školy, úřady, organizace i rodiče. V praxi ověřujeme, jak spolu fungují vyzkoušené postupy s inovativními. Během pěti let zvýšíme kvalitu místních škol a pak tuto zkušenost přeneseme do dalších regionů.
V pilotním programu na Kutnohorsku od roku 2020 cílíme na všechny, kterých se vzdělávání týká. Propojujeme školy, úřady, organizace i rodiče. V praxi ověřujeme, jak spolu fungují vyzkoušené postupy s inovativními. Během pěti let zvýšíme kvalitu místních škol a pak tuto zkušenost přeneseme do dalších regionů.
- Dobré vztahy
Radost a nadšení usnadňují pochopení, zlepšují pozornost, paměť a podporují tvořivost.
- Aktivní přístup
Pokud děti zaujmeme, zapojíme do diskusí a spolupráce s experty, mohou získat až 4x víc znalostí a dovedností. Učí se myslet kriticky.
- Umění reflexe
Je důležité, aby se žáci uměli zamyslet nad tím, co se naučili a k čemu jim to může být užitečné. Aby to v budoucnu dokázali použít.
„Vždycky mě trápilo, proč se učíme to, co se učíme. Vyhovuje mi věci zažívat, je to pro mě ideální způsob, jak vědomosti získávat a využívat. Když mám jen něco poslouchat, a pak si to zapamatovat, je to pro mě problematické. Později jsem zjistil, že tento auditivní přístup vyhovuje pouze třiceti procentům lidí, většina z nás potřebuje něco zcela jiného.“
Zdeněk Slejška, ředitel Nadačního fondu Eduzměna
Podívejte se, co se nám již podařilo zrealizovat: KONKRÉTNÍ KROKY
Děkujeme, že díky svému daru umožňujete dětem zářit.
Tereza Hrádková - péče o dárce
tereza.hradkova@eduzmena.cz
www.eduzmena.cz
Děkujeme, že díky svému daru umožňujete dětem zářit.
Tereza Hrádková - péče o dárce
tereza.hradkova@eduzmena.cz
www.eduzmena.cz
Jsem ráda, že se tohoto problému konečně někdo ujal a doufám, že podporovat vás bude co nejvíce rodičů, jde přeci o jejich děti :-)
Zatím jsem si nechala děti doma na domácí výuce, aby se vyhnuly negativním důsledkům školy. To ale bohužel nemůžou všichni rodiče.