Děti, mládež, rodina
Aktuálně - spolu proti Koronaviru
Podpora chatu Linky důvěry
Preferovanou formou krizového kontaktu dětí je chat, a to zejména pro ta nejzávažnější a také nejchoulostivější témata – sexuální násilí, sebepoškozování, sebevražedné tendence. V době nouzového stavu, kdy jsou děti izolovány ve svých rodinách, je často chat jediný kontakt, který mohou využít...
V posledních měsících jsme se přesvědčili o tom, jak náročné mohou být nové a nepředvídatelné situace pro nás dospělé. Není tedy divu, že současné dění má silný dopad i na děti – jak na ty, v jejichž rodinách se před počátkem pandemie žádné závažnější problémy nevyskytovaly, tak na ty, které byly již předtím doma vystaveny některým formám sociální patologie.
Obzvlášť děti týrané, zneužívané a zanedbávané se obracely na Linku důvěry DKC během prvního nouzového stavu více než kdy dříve. Dlouhodobě preferovanou formou kontaktu je pro ně chat, jehož využití stouplo od začátku pandemie o téměř 40 %. Na chatu mohou totiž anonymně otevřít ta nejcitlivější témata, ať už se jedná o špatné zacházení v rodině, týrání, šikanu, ohrožení v kyberprostoru, sebepoškozování či sebevražedné myšlenky.
Z důvodu velkého zájmu byl chat na jaře pravidelně přetížený a mnoho dětí se ani po několikahodinovém čekání ve frontě nedostalo na řadu. Proto jsme rozšířili tým konzultantů a od července navýšili kapacitu přidáním středečních chatovacích hodin a otevřením 2. chatovací místnosti o víkendu. I po navýšení jsou chatovací místnosti stále plné, a nevylučujeme tudíž do budoucna další rozšíření.
Dětem i jejich blízkým osobám poskytujeme i následné služby – především tzv. Okamžitou krizovou pomoc, která je k dispozici út, st a čt 16-18 osobně a bez objednání. Speciálně školení odborníci, sociální pracovníci a psychologové, poskytují dětem krizovou intervenci a poradenství osobně a zdarma, nyní za zvýšených hygienických opatření.
Abychom byli schopni služby udržet v tomto rozsahu, ev. je dále rozšiřovat, potřebujeme finanční podporu našich dárců.
Vysvětlení:
Jeden chat trvá až 90 min, podle závažnosti tématu, jeden pracovník vždy chatuje s jedním klientem.
30 min chatu nás stojí asi 300 Kč.
Poskytnutí okamžité krizové pomoci dítěti a jeho doprovodu trvá více než dvě hodiny.
Měsíční náklady provozu chatu jsou nyní cca 130 tis. Kč, provoz OKP cca 60 tis. Kč.
Měsíčně na chatu obsloužíme 100-120 kontaktů, v OKP poskytneme pomoc asi 50-70 dětem a jejich rodičům.
Děkuji za Vaši práci, za pomoc, kterou dětem poskytujete.
Jana Novotná
500 Kč
Děláte moc důležitou práci, díky za vás!
Soňa Hájek Bartková
🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Tereza Queisser
Myslím na Vás. Vaše práce je velmi potřebná. Pavla Kovalová
Pavla Kovalová
1 000 Kč
❤️
Katarina Antal
300 Kč
Kéž by všechny děti měly radostné dětství... držte se..!
N*
500 Kč
Znám děti, které byly oběti domácího násilí a je to pro mě, jako pro matku tak bolestné :( více přispět bohužel nemůžu, ale věřím, ze každá koruna pomůže.
Lepší život dětem🙏🏼🍀