DĚTSKÉ KRIZOVÉ CENTRUM, z. ú.


Děti, mládež, rodina Aktuálně - spolu proti Koronaviru

Podpora chatu Linky důvěry

Preferovanou formou krizového kontaktu dětí je chat, a to zejména pro ta nejzávažnější a také nejchoulostivější témata – sexuální násilí, sebepoškozování, sebevražedné tendence. V době nouzového stavu, kdy jsou děti izolovány ve svých rodinách, je často chat jediný kontakt, který mohou využít...

vybíráme od 16.11.2020

Pomozte navýšit kapacitu chatu Linky důvěry

385 782 Kč
vybráno 514 % z 75 000 Kč

přispělo

170 lidí
Sbírka je již uzavřena. Děkujeme!
V posledních měsících jsme se přesvědčili o tom, jak náročné mohou být nové a nepředvídatelné situace pro nás dospělé. Není tedy divu, že současné dění má silný dopad i na děti – jak na ty, v jejichž rodinách se před počátkem pandemie žádné závažnější problémy nevyskytovaly, tak na ty, které byly již předtím doma vystaveny některým formám sociální patologie.

Obzvlášť děti týrané, zneužívané a zanedbávané se obracely na Linku důvěry DKC během prvního nouzového stavu více než kdy dříve. Dlouhodobě preferovanou formou kontaktu je pro ně chat, jehož využití stouplo od začátku pandemie o téměř 40 %. Na chatu mohou totiž anonymně otevřít ta nejcitlivější témata, ať už se jedná o špatné zacházení v rodině, týrání, šikanu, ohrožení v kyberprostoru, sebepoškozování či sebevražedné myšlenky.

Z důvodu velkého zájmu byl chat na jaře pravidelně přetížený a mnoho dětí se ani po několikahodinovém čekání ve frontě nedostalo na řadu. Proto jsme rozšířili tým konzultantů a od července navýšili kapacitu přidáním středečních chatovacích hodin a otevřením 2. chatovací místnosti o víkendu. I po navýšení jsou chatovací místnosti stále plné, a nevylučujeme tudíž do budoucna další rozšíření.

Dětem i jejich blízkým osobám poskytujeme i následné služby – především tzv. Okamžitou krizovou pomoc, která je k dispozici út, st a čt 16-18 osobně a bez objednání. Speciálně školení odborníci, sociální pracovníci a psychologové, poskytují dětem krizovou intervenci a poradenství osobně a zdarma, nyní za zvýšených hygienických opatření.

Abychom byli schopni služby udržet v tomto rozsahu, ev. je dále rozšiřovat, potřebujeme finanční podporu našich dárců. 

Vysvětlení:

Jeden chat trvá až 90 min, podle závažnosti tématu, jeden pracovník vždy chatuje s jedním klientem.

30 min chatu nás stojí asi 300 Kč.

Poskytnutí okamžité krizové pomoci dítěti a jeho doprovodu trvá více než dvě hodiny.

Měsíční náklady provozu chatu jsou nyní cca 130 tis. Kč, provoz OKP cca 60 tis. Kč. 

Měsíčně na chatu obsloužíme 100-120 kontaktů, v OKP poskytneme pomoc asi 50-70 dětem a jejich rodičům.

Podpořte tento projekt ještě víc a zapojte kamarády Založit dárcovskou výzvu

Jsem mama a jmenem vsech deti, dekuji za to co delate!

Dárce
1 000 Kč

❤️

Tereza Tomišková
300 Kč